Juf Aniek in Stockholm!

Dag 2: kleuterschool

Hallo allemaal,

Vandaag was een speciale dag. Ik ben namelijk vandaag 22 jaar geworden! We zijn vandaag naar de kleuterschool geweest. Hier zaten kinderen van 1 tot 6 jaar. We zijn begonnen met buiten spelen. Daarna hebben we in de kring liedjes gezongen. De kinderen hebben in het Zweeds lang zal ze leven voor me gezongen! Daarna hebben we samen soep en brood gegeten met de kinderen. Wat me heel erg opviel was hoe zelfstandig de kinderen zijn! De kinderen van drie jaar oud aten zelfstandig, schonken zelf hun drinken in, smeerden hun brood zelf en wasten hun eigen servies af. Wat leuk om dat te zien!

Wat ook heel erg opvalt, was dat de kinderen, net als gisteren op sokken liepen door de school. Wij hadden zakjes om onze schoenen. Dit zijn de zakjes die je ook om je schoenen doet als je gaat zwemmen.

Na de lunch hebben we kort gesproken met de leerkrachten. De kinderen kwamen ons koffie en thee brengen en ze hebben nog voor ons gedanst.

De woorden die jullie hadden opgezocht waren helemaal goed! Ik heb ook weer een paar Zweedse woorden geleerd. Vandaag heb ik de woorden Hurra (hoera) en mjölk (melk) geleerd.

Om even antwoord te geven op jullie vragen; ik heb geen foto's van de kinderen. Dit mocht namelijk niet. Ik zal eens zoeken naar een Zweeds recept. Heel leuk dat jullie ook Zweedse woorden en zinnen naar me sturen, zo kan ik weer een beetje oefenen.

Vandaag heb ik helaas geen tijd gehad om jullie paspoorten te laten zien. De kinderen kunnen namelijk nog niet schrijven.

Morgen verschijnt er weer een blog over een andere school. Ik ga proberen weer een paar kinderen jullie paspoorten te laten zien en zelf een paspoort te laten invullen. Nu ga ik lekker slapen. Tot morgen!

Groetjes juf Aniek

Reacties

Reacties

Dylana

Grattis fröken Aniek din 22th födelsedag. Massor av kul även i Skottland! hälsningar :)

olaf de vries

hoi ik heb een boontje voor jou
yolo!!
goetjes:olaf de vries

Dylana

Hoppsan! Jag menade Stockholm.

Femke

Hoi juf aniek nog gefeliciteerd met je 22ste Verjaardag P.S we missen U heel erg En zijn blij als u weer bij ons in de klas komten nog veel plezier in Stockholm groetjes Femke

Dylana

Hele fijne dag morgen juf. :D

valentina

hey juf aniek gefeliciteerd met je verjaardag ik hoop dat je het leuk in Stockholm hebt en leuke foto,s trouwens en wat vonde ze van ons vonden ze ons GEWELDIG of MOOI of LEUK of nehhhh ?? xx

olaf de vries

ik ben rick en ik heb een boontje voor jou

groetjes olaf de vries

jamyfranssen

gefelicieteerdt juf

sylvester

gefeliciteert

rick

hoi juf aniek gefeliciteerd met je 22e verjaardag
groetjes: rick

Rowen

Gefeliciteerd

En nog een fijne dag verder!
Staat daar ook een Ikea?
In Nederland komen ze uit Zweden.

iris

van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!!!!!!!!!!!

rylana banana

hey ik ben blij ik ga lege flessen weg gooien

keanu

ik ben nep ziek

rowen

hey ik verkoom minecraft

Rylana Banana

Hoi allemaal !!! ik ben het Rylana rylana banana is Chelsi nee serieus!!!

jamy

hey rowen lekker aan het shillen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!